سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طلبه ای طالب یار

(م ح م د) !

شنبه 87 آبان 18 ساعت 7:19 عصر
به نام خدای مهربان
سلام عزیزان
مدتی نشد که وبلاگ به روز بشه انشاءالله اگر عمری باشه به صورت منظمتری در خدمتتان خواهم بود

برای حُسن شروعی دوباره پست جدید را متبرک به نام مقدس حضرت صاحب عج الله میکنم
         یامهدی
بسیاری از ما نام اصلی حضرت صاحب الزمان عجل الله را که محمد است نمیبریم و حتی نام حضرت در بعض کتب به این صورت (م ح م د) نوشته میشود و روایات نهی از بردن نام مقدس حضرت موجود است.
 با توجه به قراین مختلف این روایات نهی کننده از بردن نام حضرت مربوط به زمان غیبت صغری است که فرزند پیامبر(ص) در میان مدعیان اسلام آنقدر غریب و مظلوم بوده که به جرم فرزندی رسول خدا جان شریف حضرت در معرض خطر بوده و در روایات منقول از حضرت در زمان غیبت صغری از حضرت به عنوان ناحیه مقدسه نامبرده شده است از جمله زیارت شریفه ناحیه مقدسه و توقیعات و نامه ها و پاسخهای حضرت به نامه های شیعیان، با بررسی کتب روایی دعای لیلة القدر که معروف به دعای فَرَج است در بسیاری از متون قدیم به جای " اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن" اینگونه ذکر شده است " اللهم کن لولیک محمد بن الحسن المهدی فی هذه الساعة..." (مصباح‏ کفعمی و بحارالأنوار جلد 94 و إقبال‏الأعمال و ...)

اگر چه در زمان حاضر بردن نام حضرت توسط شیعیان و دوستدرانش ضرر جانی برای حضرت ندارد ولی باز هم حضرت در میان ما غریب و مظلومند!

کما اینکه جناب آقای بهجت فرموده اند :
سبب غیبت امام زمان (عج) خود ما هستیم! وگرنه اگر ظاهر شود چه کسی او را می کشد؟ آیا جنّ آن حضرت را می کشد؟ یا قاتل او انسان است؟!
ما از پیش امتحان خود را پس داده ایم که چگونه از امام تحفظ و یا اطاعت می کنیم، و یا اینکه او را به قتل می رسانیم!
آن آقا گفت: چرا برای تعجیل فرج دعا می کنید؟ آیا می خواهید بیاید و او را هم بکشید؟ برای اینکه مزاحم خط و مردم و حکومت و حاکمیت شما خواهد بود! آنان که سایر ائمه را کشتند، دیوانه که نبودند! بلکه سبب آن بی دینی بود!

نظرات در بلاگفا

 


نوشته شده توسط : کیش مهر

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

! به پا عاقبتت رو !
حتما بخوانید مخصوصا دوستان ساده دل!
حتما بخوانید مخصوصا دوستان ساده دل! 2
پاسخگوی خون بیگناهان کیست؟
ای دل جهان به کام تو شد شد نشد نشد
این روزها چقدر دلم تنگ است
شعری از حضرت رضا ع
کوروش کبیر
انشالله در این مورد خواهم نوشت
ماهواره
[عناوین آرشیوشده]